Oblasť : Makroekonomické štatistiky
Okruh : Konjunkturálne prieskumy a spotrebiteľské názory
Aktualizácia : 03.10.2023
Indikátor spotrebiteľskej dôvery (CCI)
Konjunkturálne prieskumy a spotrebiteľské názory
Indikátor spotrebiteľskej dôvery je kompozitný ukazovateľ, ktorý je vypočítaný ako aritmetický priemer sáld predpokladaného vývoja ekonomiky, nezamestnanosti v štáte a predpokladaného vývoja finančnej situácie a úspor vo vlastnej domácnosti, (nezamestnanosť je s opačným znamienkom). Všetky štyri zložky majú rovnakú váhu.
Štatistický úrad SR
Konjunkturálne saldo
CCI= (SK.2 + SK.4 + (-SK.7) + SK.11) / 4
Hodnoty príslušného koeficienta sa taktiež pohybujú v intervale od mínus sto po plus sto. V hodnote -100 sú sústredené maximálne obavy, nedôvera a pesimizmus, hodnota +100 vyjadruje maximálnu spotrebiteľskú dôveru, spokojnosť, optimizmus.
Metodická príručka Európskej komisie ku konjunkturálnym a spotrebiteľským prieskumom
Spotrebiteľský barometer, Indikátor ekonomického sentimentu (IES)
Spotrebiteľská nálada