Indikátor spotrebiteľskej dôvery

Oblasť : Makroekonomické štatistiky

Okruh : Konjunkturálne prieskumy a spotrebiteľské názory

Aktualizácia : 03.10.2023

Termín

Indikátor spotrebiteľskej dôvery (CCI)

Oblasť použitia

Konjunkturálne prieskumy a spotrebiteľské názory

Definícia

Indikátor spotrebiteľskej dôvery je kompozitný ukazovateľ, ktorý je vypočítaný ako aritmetický priemer sáld predpokladaného vývoja ekonomiky, nezamestnanosti v štáte a predpokladaného vývoja finančnej situácie a úspor vo vlastnej domácnosti, (nezamestnanosť je s opačným znamienkom). Všetky štyri zložky majú rovnakú váhu.

Zdroj

Štatistický úrad SR

Merná jednotka

Konjunkturálne saldo

Postup výpočtu

CCI= (SK.2 + SK.4 + (-SK.7) + SK.11) / 4

  • kde SK.2, SK.4, SK.7, SK.11 sú zložky CCI stanovené Európskou komisiou

Hodnoty príslušného koeficienta sa taktiež pohybujú v intervale od mínus sto po plus sto. V hodnote -100 sú sústredené maximálne obavy, nedôvera a pesimizmus, hodnota +100 vyjadruje maximálnu spotrebiteľskú dôveru, spokojnosť, optimizmus.

Právne predpisy
Väzba na medzinárodné štandardy

Metodická príručka Európskej komisie ku konjunkturálnym a spotrebiteľským prieskumom

Súvisiace pojmy

Spotrebiteľský barometer, Indikátor ekonomického sentimentu (IES)

Synonymá

Spotrebiteľská nálada

Kontext
Ostatné linky
Poznámky
Návrat na zoznam